خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سعادتی تاکید کرد؛

نقش پررنگ پارلمان‌ کشورهای عضو بریکس در تسهیل‌گیری مراودات اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مجالس کشورهای عضو بریکس می‌توانند موانع بر سر راه تعاملات تجاری را برطرف کنند که تسهیل مراودات اقتصادی یکی از این موارد محسوب می‌شود.

مهدی سعادتی بیشه سری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص پیشنهاد معاون دومای روسیه برای کار مشترک مجالس ایران و این کشور درباره ارز بریکس، گفت: یکی از اهداف مجموعه بین المللی بریکس، حذف دلار از چرخه معاملات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان اعضاء است که بر این اساس باید ارز بریکس یا ارزهای ملی جایگزین این مهم شوند.



نماینده مردم  بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهایی که دارای اقتصاد نوظهور و قوی هستند در بریکس عضویت دارند، اظهار کرد: بر این اساس شکل گیری ارز بریکس و حذف دلار در مناسبات بازرگانی دوجانبه و چندجانبه این کشورها می تواند به پایان سلطه دلار ختم شود.



وی ادامه داد: در واقع آمریکایی ها دلار را یکی از مظاهر مهم ابرقدرتی خود می دانند در حالی که کشورهای عضو بریکس جمعیت کثیری از دنیا را شکل می دهند که تصمیمات اقتصادی و تجاری آنها می تواند دیدگاه مذکور واشنگتن را خدشه دار کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای عضو بریکس برای رسیدن به اهداف تبیین شده نیازمند تقویت روابط میان پارلمان های خود هستند، افزود: به عبارتی مجالس این کشورها می توانند موانع بر سر راه تعاملات تجاری را برطرف کنند که تسهیل مراودات اقتصادی یکی از این موارد محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عبارتی دیپلماسی پارلمانی که امروزه از سوی جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی پیگیری می شود، بسترساز تحول جدیدی در روابط میان کشورها شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 369240
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار